Ústav
Celoživotného
Vzdelávania
Žilinská univerzita
 
Prihláška na Univerzitu tretieho veku
Prihláška na Univerzitnú školu jazykov
Prihláška na prípravný kurz CAMBRIDGE
Prihláška na prípravný kurz GOETHE-ZERTIFIKAT
Application form Slovak language
ENovinky e-mailom
Chcete byť o aktuálnych novinkách informovaní Emailom?
Zadajte svoju adresu.

 

N°1
   Ako na to na prednáške
   Ako na to na cvičení
   Bloomova taxonómia
   Fenomén zvaný hodnotenie
   Osobnosť učiteľa
N°2

AKO sa máme zdokonaľovať? AKÉ sú kroky v osobnostnom a profesijnom rozvoji vysokoškolského učiteľa?

...nech už sú naše myšlienky súvisiace s Vašim osobným rozvojom akékoľvek, zrejme sa zhodneme na tom, že ak chceme ako vysokoškolskí učitelia kvalitne vykonávať svoje aktuálne úlohy, a plánovať si a zvládať nové, musíme byť proaktívni v oblasti sebarozvoja. Iba tak dosiahneme väčšiu spokojnosť a efektívnosť v práci.  

Na tomto mieste Vám postupne predstavíme sériu krokov, ktoré Vám môžu pomôcť na ceste rozvíjania svojich kvalít vysokoškolského učiteľa. Ktoré to sú? Nech sa páči: 

 

 

 

AKÝ je prvý krok? 

Krok 1 – sebahodnotenie 

  

Ak chceme profesijne rásť, musíme poznať svoj východiskový bod. 

Vyskúšame si techniku SWIM?  

 

Odpovedzte si na otázky a identifikujte svoje: 

Strengths – V čom je moja pridaná hodnota? Aké mám schopnosti, prenositeľné kompetencie? Hovoria mi kolegovia, že som v niečom dobrý? 

Weaknesses – V čom by som mohol byť sebavedomejší? Čo by som mohol vedieť lepšie?  

Interests – Odkiaľ čerpám inšpiráciu? Čo ma vie motivovať a nadchnúť?  

My Values – čo je pre mňa dôležité? Ako moje hodnoty doteraz ovplyvňovali moju kariéru?  

  

AKÉ sú naše prenositeľné kompetencie, schopnosti?  

Keď sme už zmapovali svoje silné, slabé stránky, záujmy a hodnoty, čo tak porovnať ich úroveň s dátami z výskumu o kompetenciách, ktoré absolventi VŠ získali počas vysokoškolského štúdia a ktoré sú požadované v zamestnaní?  

  

Pozn. Základnou charakteristikou prenositeľných kompetencií je, že sa neviažu len na konkrétny študijný odbor alebo povolanie, ale sú univerzálne aplikovateľné na rôzne profesie ale aj situácie mimo pracovného života.   

  

Prenositeľné kompetencie podľa úrovne vyžadovanej v zamestnaní  

  • Niesť zodpovednosť  
  • Identifikovať a riešiť problémy  
  • Zvládať záťažové situácie a prekážky  
  • Mať aktívny prístup  
  • Pracovať s informáciami  
  • Samostatne sa rozhodovať  
  • Tvorivo a pružne myslieť a konať  
  • Zručnosť komunikovať s ľuďmi, vyjednávať  
  • Prispôsobiť sa zmeneným okolnostiam  
  • Tímová spolupráca 
  • Počítačové zručnosti  
  • Zručnosť písomného prejavu  
  • Prezentačné zručnosti  
  • Využívať odborné znalosti v praxi  
  • Vzdelávať sa a organizovať svoje učenie  
  • Jazykové zručnosti v materinskom jazyku  
  • Všeobecné znalosti a rozhľad  
  • Myslieť a konať ekonomicky  
  • Odborné teoretické a metodologické znalosti  
  • Organizácia a riadenie, schopnosť viesť kolektív  
  • Jazykové zručnosti v cudzom jazyku  

  

Zdroj: Horný, Ďurina (podľa CVTI SR, 2014, s. 11) 

https://vysokoskolacidopraxe.cvtisr.sk/files/horny_durina_prenositelne-kompetencie-absolventov-slovenskych-vs.pdf

 

 

Inšpirácia: The UK Professional Standards Framework for teaching and supporting learning in higher education 2011 (https://www.advance-he.ac.uk/guidance/teaching-and-learning/ukpsf)  

Ústav celoživotného vzdelávania
Sekcia cudzích jazykov
Univerzita tretieho veku
Univerzitná škola jazykov
Certifikované jazykové skúšky
Sekcia odborných programov
Projekty
Fotogaléria
Učiteľský Newsletter
created © 2009 MZM DATA