Ústav
Celoživotného
Vzdelávania
Žilinská univerzita
 
Prihláška na Univerzitu tretieho veku
Prihláška na Univerzitnú školu jazykov
Prihláška na prípravný kurz CAMBRIDGE
Prihláška na prípravný kurz GOETHE-ZERTIFIKAT
Application form Slovak language
ENovinky e-mailom
Chcete byť o aktuálnych novinkách informovaní Emailom?
Zadajte svoju adresu.

 

N°1
   Ako na to na prednáške
   Ako na to na cvičení
   Bloomova taxonómia
   Fenomén zvaný hodnotenie
   Osobnosť učiteľa
N°2

Čaká Vás prvá prednáška?

Prednáška hrá dôležitú a nenahraditeľnú úlohu v procese vyučovania. Dobre prednášať je zručnosť, ktorú musíme neustále zdokonaľovať, aj po rokoch výučby! Dnes vám prinášame tipy ako sa pripraviť na prvú úvodnú prednášku. 

Pripravme sa vopred

  • Prezrime si vopred miestnosť.  Je dôležité zistiť, aké je rozloženie lavíc a katedry, rozhodnúť sa, kde budeme stáť a ako sa budeme pohybovať. Skontrolujme si audio-vizuálne vybavenie miestnosti a uistime sa, že vieme s danou technikou pracovať. 
  • Pripravme si náhradný plán. Ak budeme používať technológiu, majme pripravený i náhradný plán v prípade, že budeme mať technické problémy. Problémy s technikou môžu negatívne ovplyvniť našu dôveryhodnosť a reputáciu. 
  • Naplánujme si prednášku a vizuálne pomôcky vopred. Rozvrhnime si ako predstavíme, vysvetlíme a zhrnieme hlavné myšlienky prednášky. Vyberme si pomôcky a ukážky a premyslime si ako prepojíme jednotlivé časti. 
  • Pripravme si poznámky. Urobme ich tak, aby nám čo najviac vyhovovali  (detailný obsah, zoznam hlavných bodov, kľúčové definície, dôkazy našich tvrdení, vyriešené problémy, príklady z praxe, atď.) Ak chceme lepšie zapojiť študentov do výučby, vyhnime sa čítaniu zo skrípt, z počítača alebo z projektora. 
  • Zahrňme si do poznámok malé pripomienky. Môžu byť veľmi jednoduché, ako napríklad usmievať sa, pozerať na celú triedu, urobiť malú pauzu po prečítaní otázky, atď. I takéto malé detaily môžu mať veľký efekt. 
  • Precvičme si prednášku vopred. Precvičme si prednášku vopred, aby sme sa uistili, že máme dostatočné množstvo materiálov a aktivít. Vyhnime sa bežnej chybe použitia veľkého množstva materiálov v jednej prednáške. Študentské otázky a vyučovacie aktivity nám môžu zabrať až  o 50% viac času ako by sme predpokladali. 
  • Nezabudnime na fľašu vody. Voda môže uľaviť suchému či boľavému hrdlu, prípadne získame čas pri odpovedi na študentovu „záludnú" otázku. 

 

 

Ústav celoživotného vzdelávania
Sekcia cudzích jazykov
Univerzita tretieho veku
Univerzitná škola jazykov
Certifikované jazykové skúšky
Sekcia odborných programov
Projekty
Fotogaléria
Učiteľský Newsletter
created © 2009 MZM DATA