Ústav
Celoživotného
Vzdelávania
Žilinská univerzita
 
Prihláška na Univerzitu tretieho veku
Prihláška na Univerzitnú školu jazykov
Prihláška na prípravný kurz CAMBRIDGE
Prihláška na prípravný kurz GOETHE-ZERTIFIKAT
Application form Slovak language
ENovinky e-mailom
Chcete byť o aktuálnych novinkách informovaní Emailom?
Zadajte svoju adresu.

 

N°1
   Ako na to na prednáške
   Ako na to na cvičení
   Bloomova taxonómia
   Fenomén zvaný hodnotenie
   Osobnosť učiteľa
N°2

AKÉ sú základné požiadavky pri „hodnotení orientovanom na študenta“? 

Predovšetkým, dbajme na to, aby cesta hodnotenia na našich predmetoch: 

  • začínala formulovaním merateľných výstupov vzdelávania, cieľov vyučovacích predmetov,  
  • pokračovala širokým spektrom vyučovacích metód, ktoré využívame na to, aby sme v interakcii so študentami tieto ciele dosiahli,  
  • a končila zhodnotením toho, ako boli študenti (a zároveň aj my, ich vysokoškolskí učitelia) na tejto ceste úspešní. 

 

AKÉ sú odporúčania Slovenskej akreditačnej agentúry pre vysoké školstvo (SAAVŠ) k vzdelávaniu študentov?  

V dokonale prepojenom cykle vzdelávania (výstupy, ciele – metódy – hodnotenie) budeme mať istotu, že napĺňame aj aktuálne štandardy SAAVŠ (https://saavs.sk/wp-content/uploads/2020/09/Standardy-pre-vnutorny-system-zabezpecovania-kvality-2.pdf). Tieto požadujú, aby bolo na vysokej škole učenie sa, vyučovanie a hodnotenie orientované na študenta. Navyše zdôrazňujú, že na vysokej škole: 

  • ... je povzbudzovaná aktívna úloha, autonómia, tvorivosť a samostatnosť študentov vo vzdelávaní a v procese učenia sa a tento prístup sa odzrkadľuje aj v hodnotení študentov (čl. 4A) 
  • ... sú skúšajúci dôkladne oboznámení s existujúcimi metódami verifikácie dosahovania výstupov vzdelávania, metódami testovania, skúšania a posudzovania výkonov študentov ... (čl. 4E)  

 

KDE sa môžeme inšpirovať? AKO sa môžeme zdokonaľovať?  

Možno nám teraz napadli otázky:„Ako sa môžeme zdokonaľovať v oblasti hodnotenia študentov?", „Využívame rôznorodé metódy hodnotenia výsledkov vysokoškolských študentov?" Aj za predpokladu, že áno, vždy môžu byť pre nás užitočné informácie, ktoré Vám bude prinášať v tejto časti postupne Newsletter – UNIZA učí excelentne.   

 

Inšpirácia: The University of Edinburgh: Taught Assessment Regulations (Academic Year 2021/22)  (https://www.ed.ac.uk/files/atoms/files/taughtassessmentregulations.pdf

Ústav celoživotného vzdelávania
Sekcia cudzích jazykov
Univerzita tretieho veku
Univerzitná škola jazykov
Certifikované jazykové skúšky
Sekcia odborných programov
Projekty
Fotogaléria
Učiteľský Newsletter
created © 2009 MZM DATA