Ústav
Celoživotného
Vzdelávania
Žilinská univerzita
 
Prihláška na Univerzitu tretieho veku
Prihláška na Univerzitnú školu jazykov
Prihláška na prípravný kurz CAMBRIDGE
Prihláška na prípravný kurz GOETHE-ZERTIFIKAT
Application form Slovak language
ENovinky e-mailom
Chcete byť o aktuálnych novinkách informovaní Emailom?
Zadajte svoju adresu.

 

N°1
N°2
   Základné pravidlá formulovania výstupov vzdelávania
   Ako na to na prednáške
   Ako na to na cvičení
   Fenomén zvaný hodnotenie
   Osobnosť učiteľa

AKÉ je „objektívne“ hodnotenie študenta? 
 
Objektívne hodnotenie predpokladá určenie kvalitatívnych a kvantitatívnych kritérií, ktoré zabezpečujú jeho spravodlivosť. Čím presnejšie vytýčime výstupy vzdelávania a ciele vyučovania, tým objektívnejšie môže byť hodnotenie výsledkov.
 
Objektivita hodnotenia – zhoda so skutočnosťou, pravdivosťou alebo správnosťou. Účelom snahy po objektivite je vyhnúť sa omylom a chybám hodnotenia. 
 
Je potrebné zvážiť do akej miery sa v hodnotení výkonu študenta skryte objavuje aj hodnotenie vzťahu medzi vysokoškolským učiteľom a študentom:
- Na jednej strane je možné túto sociálnu stránku hodnotenia obísť pomocou štandardizovaných testov. 
- Na druhej strane je ju možné pedagogicky využiť a o hodnotení so študentom komunikovať. 
 
Čo vplýva na objektivitu preverovania a hodnotenia vysokoškolských študentov?
 
Objektivita je ovplyvnená napr.:
- Psychickým stavom študenta aj učiteľa
- Kvalitou otázok v písomnej skúške
- Validitou a reliabilitou didaktického testu
- Sympatiou /antipatiou ku študentom
- Haló efektom – hodnotením na základe prvého celkového dojmu
- Neprihliadnutím na príčiny konania – len na výsledky konania
- Nedostatočnou presnosť pozorovania, testovania
- Stresom u študenta 
 
Objektivitu možno zvýšiť napr.:
- Uplatnením zásad objektívneho hodnotenia v ústnom, písomnom skúšaní a testovaní
- Využívaním rôzneho spektra metód skúšania
- Zavedením „študentského portfólia“
- Zameraním skúšania na vyššie poznávacie procesy
- Využívaním autentického hodnotenia študentov – na úlohách z reálneho sveta
- Zapájaním študentov ako partnerov do procesu hodnotenia
- Používaním formatívneho hodnotenia
- Využívaním slovného hodnotenia študentov
 
 
Inšpirujme sa... : University of Oxford: Policy and Guidance on undergraduate learning and teaching: 

Ústav celoživotného vzdelávania
Sekcia cudzích jazykov
Univerzita tretieho veku
Univerzitná škola jazykov
Certifikované jazykové skúšky
Sekcia odborných programov
Projekty
Fotogaléria
Učiteľský Newsletter
created © 2009 MZM DATA