Grantová schéma: Kultúrna a edukačná grantová agentúra MŠ SR
Číslo projektu: 481-076ŽU-4/2010
Zodpovedný riešiteľ: doc.PaedDr. Vlasta Cabanová, PhD.
Doba riešenia: január 2011 - február 2012
Stručná charakteristika projektu:
Prostredníctvom jedinečného výskumu realizovaného v prvých ročníkoch všetkých fakúlt Žilinskej univerzity ukázať vysokoškolským učiteľom úroveň schopnosti týchto študentov pracovať s učebným textom, ktorá veľmi úzko súvisí so schopnosťou správne a efektívne spracovať informáciu. Cieleným pedagogickým skúmaním je možné jasne definovať predpoklady pre vypracovanie účelného a dobrého učebného a testového materiálu, ktorý je využiteľný počas rôznych etáp vzdelávacieho procesu. V závislosti od výsledkov skúmania bude ďalej možné určiť i potreby ďalšieho vzdelávania učiteľov, ktoré budú podporovať funkčnú gramotnosť.
Cieľ projektu:
Cieľom projektu je rozvoj funkčnej gramotnosti študentov Žilinskej univerzity prostredníctvom zvyšovania efektivity vyučovacieho procesu a zvyšovania psychodidaktických
kompetencií učiteľov Žilinskej univerzity. Vďaka jedinečnému výskumu poskytnúť vysokoškolským učiteľom odporúčania a postupy na použitie moderných pedagogicko-didaktických spôsobilostí vo vyučovacom procese - vo fáze jeho prípravy i realizácie.
Základné aktivity projektu:
Celý proces pedagogického skúmania je možné rozdeliť do troch fáz:
1.prípravná fáza skúmania;
2.realizačná fáza skúmania;
3.hodnotiaca fáza skúmania.
Testovanie bude doplnené zisťovaním sociologických údajov o respondentoch:
- údaje o rodinnom zázemí respondentov
- údaje o osobnostnej orientácii respondentov
- doplňujúce údaje (vek, pohlavie ...)
|