ZÁMERY
-
sprostredkovať základné a špecifické informácie a poznatky z oblasti komunikačných techník
-
oboznámiť sa s prejavmi neverbálnej komunikácie
-
rozvinúť komunikačné zručnosti k zlepšeniu kvality práce a vzťahov na pracovisku
-
identifikovať svoj vlastný komunikačný štýl naučiť sa správne odhadnúť partnera v komunikácii, a tým zvýšiť efektívnosť svojej práce
CIELE
-
uplatniť svoj vlastný komunikačný štýl v praxi, aj telefonicky
-
nezaťažovať svoje okolie emotívnymi prejavmi
-
praktickým tréningom si nacvičiť komunikačné techniky, aj telefonicky
-
vedieť sa orientovať a reagovať na prejavy neverbálnej komunikácie
-
poznať a využívať zásady efektívneho telefonovania
PROGRAM
Verbálna komunikácia
-
základné prvky a pravidlá komunikácie, komunikačné zručnosti
-
komunikačné zlozvyky pri hovorení a načúvaní
-
kladenie otázok - druhy, formy a formulácie
Asertivita, agresivita, submisivita
-
asertívne správanie, jeho zložky a technika používania
-
empatia, schopnosť vedieť počúvať, reakcie na kritiku
-
agresívne správanie - základné charakteristiky, zásady reagovania na agresívne chovanie
-
submisívne - pasívne správanie
Neverbálna komunikácia a jej prejavy
-
proxemika, posturika, gestikulácia, paralingvistika, haptika, pohad, mimika, kinezetika
-
interpretácia neverbálnych prejavov
-
nezámerné poskytovanie informácií
Telefonovanie
-
zásady efektívneho telefonovania
-
príprava a štruktúra telefonických rozhovorov
-
špecifiká komunikácie cez telefón (verbálny a neverbálny prejav)
-
najbežnejšie omyly pri pracovnom telefonovaní a rozdiely priamej a telefonickej komunikácie
-
schopnosť odolávať stresu a záťažovým situáciám pri telefonovaní
|